Direktlänk till inlägg 27 maj 2015

berättelsen

Av Olivia Bengtssons - 27 maj 2015 12:17

Hejsan mitt namn är Olivia och jag tänkte skriva lite om mig själv som ung mamma. Idag är jag 22år fyller 23 om några månader. Jag blev gravid samma år som jag tog studenten som 18åring. Och jag fattade ett snabbt beslut över att behålla barnet. Jag bodde fortfarande hemma hos mina föräldrar och pappan till barnet bodde med hemma. Jag hade inget jobb och ingen inkomst det var bara han som drog in pengarna. 1månad innan barnet skulle födas så flyttade vi till en egen lägenhet han betallade allt. Jag var beräknad den 9 april men jag gick över tiden så den 21april kom våran efterlängtade dotter My. Det va den bästa dagen i vårat liv. Jag fick det lägstabelopet på mammapeningen men vi klarade oss väligt bra. Samma år som hon föddes så gifte jag mig med barnets pappa. 12-12-12. Efter det så flyttade vi igen till en ny lägenhet. Jag började jobba och My började på dagis när hon va 1år. Och år 2014 så sa min man en kväll jag vill att My ska få ett syskon. Så när jag blev gravid igen så va vi tvugna att hitta störe lägenhet för bode bara i en 3an på 63kvm. Så då hittade vi en 4 och vi flyttade in i den. Så 8 januari 2015 så kom Mys lillebror en liten Thor. Idag så är My 3 år och Thor är 4månader. Jag skapade denna bloggen för att dela med mig av min historia som ung mamma och fru. Just nu så ligger Thor och sover men ska snart ge han mat och sen hämta syrran på dagis sen blir det ute lek om det inte börjar regna. Ni får ursäkta mig om det blir felstavningar men jag har dyslexi så läs och skriv svårigheter. Ställ massa frågor till mig och vad ni vill att jag ska skriva om. Ha en bra dag på er kram.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olivia Bengtssons - 15 juni 2015 17:17

Har varit väldigt mycket nu hela helgen. I fredas så tog lillebror studenten så vi va och kollade på han när han sprang ut skolan sen hem till mor och far för att äta lite gott och fira han. sen runt 6 tiden så blev det att åka hem och byta om och by...

BVC

Av Olivia Bengtssons - 10 juni 2015 22:18

Idag så var vi på bvc för 5 månaders kontroll plus sprutor. Nu väger han 7,7kg och är 64,7 cm. Allt såg bra ut och han följer sin gurva bra. Sen va det hem laga lite mat det blev spenatsoppa med ägghalva mumms. Sen så gick vi ut i det fina vädret och...

Av Olivia Bengtssons - 10 juni 2015 10:34

Du tjatar jag igen men kan ni vara så snälla att komentera ställ frågor om vad ni vill om mitt liv som ung mamma och fru så kom igen nu :) ...

:(

Av Olivia Bengtssons - 8 juni 2015 19:37

Tänkte vara lite snäll innan mot Mysan och låta henne spela lite på min telefon nu ikväll innan hon skulle sova. Och självklart så skulle och springa och kolla vad hennes pappa gjorde så hande hon telefonen i handen. Det slutade med att när han lyfte...

...

Av Olivia Bengtssons - 6 juni 2015 14:28

Denna dagen började kanon bra. Men sånt vänder ju snabbt helvetesdag ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<<
Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards